Friday, July 14, 2017

CHMS membolot semua piala


Oleh Anwar Rosly
Gambar oleh SR MA
KUALA BELAIT, 27 April – Sekolah Menengah Chung Hua (CHMS) Kuala Belait membolot kesemua piala dalam acara dua hari Kejohanan Badminton Antara Sekolah-Sekolah Rendah yang berakhir petang semalam bertempat di Sekolah Rendah Muhammad Alam (SR MA), Seria.
Enam pelajar dari bahagian sekolah rendah muncul sebagai pemenang dalam kesemua empat kategori kejohanan itu iaitu perseorangan lelaki dan wanita, dan beregu lelaki dan wanita.
Dalam perseorangan akhir lelaki, Awang Chin Yong Liang menewaskan Awang Mohd Fadzris Amirul Hakim Siman dari SR Panaga, dengan Awang Mohd Haziq Hamirul dari SR Pengiran Setia Negara Pengiran Mohd ​​Yusof (PSN PMY) menduduki di tempat ketiga.
Dalam perlawanan perseorangan akhir wanita, Dayang Nadine Ng Jhraern menewaskan Dayang Nur Amal Najihah binti Abu Bakar dari SR PSN PMY, dengan Dayang Ayu Jazlina Muhyidin dari SR Labi mengambil tempat ketiga.
Sementara itu dalam acara beregu lelaki, Elman Clarito Quiambao dan Justin Bernard Sim dari CHMS menang ke atas Awang Mohd Amirun Qayum Irwan dan Awang Mohd Zulirfan Hasan dari SR PSN PMY. Mendapat di tempat ketiga ialah, Awang Mohd Marwan Khalilullah Zaidi dan Awang Mohd Shyafiq Ezmal Mohd Erwandi dari SR Panaga.
Akhir sekali, dalam acara beregu wanita, Dayang Liew Xiau Yu dan Dayang Vivien Boon Jia Yee menewaskan Dayang Amal Izzah Muhyidin dan Dayang Nurul Atiqah Batrisyia Taib dari SR Labi.
Pemain dari sekolah tuan rumah SR MA iaitu Dayang Alyssa Arienna dan Dayang Nursyaza Syazana berada di tempat ketiga.
Hadir selaku tetamu kehormat ke kejohanan itu ialah Ketua Pusat Penemuan Minyak dan Gas (OGDC), Haji Irwandy bin Haji Lois yang menyampaikan trofi kepada pemenang, diiringi oleh Guru Besar SR MA, Awang Johari bin Haji Abas.
Sebanyak 11 buah sekolah rendah kerajaan dan bukan kerajaan telah mengambil bahagian dalam kejohanan yang dianjurkan oleh SR MA tahun ini, yang bertujuan untuk menggalakkan semangat kesukanan yang sihat dan sukan itu sendiri di kalangan pemain muda dan memupuk kemahiran mereka.

0 comments:

Post a Comment